divendres, 29 de juny del 2012

Que em detinguin!

Ja en tinc prou... de veritat. Porto més de trenta anys ensenyant català i també castellà. Mai no he tingut cap dubte que el sistema d'immersió dóna les mateixes oportunitats per aprendre ambdues llengües al final de l'escolaritat obligatòria. És més: molts dels resultats de coneixements comparatius en diferents comunitats autònomes donen uns percentatges més alts de castellà al nostre alumnat que el d'alguns territoris espanyols on només s'aprèn una llengua oficial. I el que és més important: la immersió ha garantit la no segregació per grups lingüístics a Catalunya i, per tant, ha afavorit la cohesió social.
Qui polititza l'aprenentatge de les llengües fa un exercici de perillós funambulisme sobre aquesta precària cohesió. Són, per tant, persones perilloses, per ignorància o per mala fe, però ho són. Que uns experts en lleis, ignorants en processos d'aprenentatge em diguin com he de fer la feina, m'emprenya. Però que a sobre em diguin que he d'acatar el que ells decideixen, rebla el clau. Simplement no ho faré. Que em detinguin.
Si el Tribunal Suprem actua políticament i ignora la realitat de la llengua catalana, és hora que actuem políticament i  ignorem el Tribunal Suprem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada